|
БТА, цитирайки в. "Дейли телеграф", предаде съобщение за едно интересно изследване на учени от Университета на Гьотеборг. Те твърдят на базата на експеримент и наблюдения, че пълномасленото мляко не е причина за напълняване. Сузане Ериксон и екипът й заявяват категорично, че децата, пиещи пълномаслено мляко, имат средно с 4 килограма по-ниско тегло от деца, които постоянно приемат нискомаслени млека. Естествено всеки трениращ знае, че досегашните теории отхвърляха приема високомаслените млечни продукти, особено в период на изчистване на мазнини.
Според учените децата, пиещи нискомаслени млека, консумират по-големи количества газирани напитки. Защо това е така и каква е зависимостта между маслеността на млякото и увеличаването на газираните питиета, предстои да се проучи. Фактът, че децата, които поемали ежедневно голямо количество мазнини, като цяло били и с по-нисък индекс на телесна маса от тези, които приемали по-малко мазнини, кара учените да задълбочат изследванията в тази насока. На вас остава да прецените какво мляко ще консумирате – нискомаслено или високомаслено. А може би най-добре ще установите това с личен опит.
|