Известни са ползите от пиенето на чай, но най-нови изследвания на американски учени от Медицинския център към университета на Джорджтаун сочат, че прекаляването и с тази напитка е опасно. В проучването са обхванати 76 000 жени на възраст от 50 до 79 години. Изводите са, че тези, които изпиват ежедневно 4 и повече чаши чай, попадат в групата на силно застрашените от ревматоиден артрит. Шансът им да се разболеят от това коварно заболяване е с 78% по-висок, отколкото при непиещите въобще чай. При тези, които пият по 1-3 чаши чай дневно, потенциалната опасност от артрит е 40%.
Ревматоидният артрит е автоимунна болест, която причинява хронично възпаление на ставите, може да засегне тъканите около тях и други органи в цялото тяло. Процентът на инвалидност при това заболяване е много висок. Статистиката твърди, че над 1% от земните жители страдат от артрит. Учените се опитали да изяснят и как влияе на риска от артрит употребата на безкофеиново кафе, на филтрирано и нефилтрирано кафе. Според техните твърдения употребата на кафе, независимо от кой вид, не е свързана с опасността от ревматоиден артрит. |