|
Калций за здраве при мъжете |
Учени от медицинския институт "Каролинска" в Стокхолм са провели проучване в рамките на 10 години, което е обхванало 23 000 мъже. В началото на експеримента доброволците са били на възраст между 45 и 79 години. Основната задача на изследователите е да установят каква е връзката между набавянето на калций посредством храната и продължителността на живота при мъжете.
Изследователите стигат до извода, че мъжете, набавящи си най-големи количества калций чрез храната, са били изложени с 25% на по-малък риск от смърт по каквато и да е здравословна причина.
През следващите 10 години те също ще бъдат по-ниска рискова група. При тях с 23% е по-малък рискът от смърт в резултат на сърдечносъдови заболявания отколкото при мъже, който не приемат достатъчно калций. Около 2000 милиграма калций на ден са приемали тези участници в изследването, за които се смята, че са в групата на хората с най-висок прием. Препоръчителната дневна доза калций за мъже на възраст от 19 до 50 години в САЩ е 1000 милиграма, а на възраст над 50 години - 1200 милиграма.
|